Citer Lawak Ar Lagi


Lawak 1
ada sorang bekas samseng tu dia dan wifenya jual cucur udang setelah dia insaf dan tidak mengaktifkan dirinya dalam bidang kesamsingan lagi… setelah beberapa tahun berniaga maka terkenallah cucurnya seantero negerinya… dan pada satu ari dgn tiba2 datangla sekumpulan manusia yg jugak samseng sepertinya satu ketika dulu hendak merasa sendiri kelazatan cucurnya seperti yg diperkatakan ramai makhluk… maka sekumpulan samseng tu pun memborong habis kesemua cucurnya… dengan lahapnya ketua samseng tu merasmikan dulu merasai cucur tersebut…dan dengan tak semene2 ketua samseng tu pon kata… ” dah banyak ketul aku makan cucur ni… tapi satu ekor udang pon aku tak nampak”dan penjual cucur udang rasa bengang tahap maksima apabila disindir begitu… dia pun selinsingkan lengan baju dan berkata dengan selambanya…”ooooo… cucur udang aku takde udang korang bising… tu… orang yg jual cucur badak tapi takde badak…korang tak bising pulak”Lawak 2
Ada dua orang gila yang sedang berbual di rumah sakit jiwa Tampoi.
Orang gila 1 : ( sambil naik atas meja ) “Kamu tahu tak?”
Orang gila 2 : “Tahu apa?”
Orang gila 1 : “Aku nie matahari ( sambil mengangkat tangannya tinggi-tinggi ) lihat lah terang dunia ini disebabkan aku!”
Orang gila 2 : ( dalam hati ) “Jangan-jangan dia ini bertambah gila, aku mesti lapor pada doktor biar dia diperiksa…”

Sambil berlari orang gila 2 tadi pergi ke bilik doktor dan menceritakan apa yang berlaku:
Orang gila 2 : “Doktor, kawan saya itu mungkin bertambah gilanya.”
Dokter : “Kenapa?”
Orang gila 2 : “Benar doktor, dia naik ke atas meja sambil mengangkat tangannya dia cakap dia adalah matahari, dunia ini terang dia yang buat.”
Dokter : “Kalau begitu suruhlah kawan kamu tu turun.”
Orang gila 2 : “Jangan doktor, nanti kalau dia turun gelap dunia ini nanti…”
Dokter : “???”

Lawak 3
satu hari seorang pakar jodoh @ MM (match maker) telah mengeluarkan teori yang sangat menarik untuk membantunya menjodohkan orang2 yang datang kepadanya.

Orang yang datang kepadanya akan diminta memberikan nombor kad pengenalan kepadanya. satu no. IC diri sendiri, dan satu lagi no. IC pasangan yang didamkannya.

maka datanglah seorang lelaki yang ingin meminta nasihatnya terhadap hubungannya, lelaki (klien) itu ingin mengetahui sama ada mereka secocok atau tidak.

Klien: Tuan, saya ingin minta nasihat tuan.

MM : Ok, sila berikan no. IC anda dan calon isteri anda.

Kilen: no. IC saya, 820519115187, dan calon isteri saya 900520115046

MM: hmm biar saya kaji nombor anda sekejap……….. 8+0+1+1+5+7=22 dan 9+0+2+1+5+4=21…………hmm, syabas! nombor anda berdua berbeza, satu genap dan satu ganjil.

Anda secocok dengan pasangan anda tu. (buk!) Klien itu memberi satu tumbukan yang padu kepada MM tu…..

MM: Aduh! Apasal saya bagi tahu berita gembira ni, kamu tumbuk saya pula? Klien: Sebab perempuan tu adik kandung saya!

 

 

Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: