Matinya seorang mat rempit


Pada suatu hari, seorang mamat namanya Fairus Nasirin (bukan nama sebenar)bercadang nak pegi beli rokok … oleh kerana transport die cume moto jer.. die pon pegi la naik moto jer. Tapi mamat ni ade satu hobi.. die ni suke beno bawak moto lelaju. Walaupon jarak kedai tu 100 meter jer dari umah die.Maka si fairus nasirin ni pon memulakan la pejalanan untuk ke kedai. Sebelum kuar dr umah, mak die pesan, “Fairus,, bawak moto bebaik. mak rase tak sedap ati jer la …” Fairus pon menjawab, “Ala mak ni .. Fairuskan superman, takkan ader paper nyer.. lagipon, Fairus cume nak gi kedai sebelah tu jer, kannyer jauh sgt pon.. “Mak die pon menjawab. “Suke ati ko lah Fairus..”.Kunci moto pon dipulas… vrommmmm (bunyi moto Fairus) dengan gaya supermannyer fairus bergerak dr umah..

Tiba2 sampai di suatu selekoh, seekor beruk yang tah dari maner munculnyer menyergah Fairus.. apa lagi terperanjat beruk la si Fairus.. maka dia hilang kawalan ke atas moto nyer dan menyebabkan die terlanggar tiang

lampu berdekatan.. maka Fairus pon jatuh terpelanting.. dan tidak sedarkan diri.

 

Secara kebetulan seorang pakcik lalu di jalan tersebut.. pakcik itu sungguh terkejut.. kerana melihat seekor beruk sedang cube mencurik helmet si Fairus .. lalu pakcik itu menghalau beruk tuh.. tetapi helmet itu tidak
dapat diselamatkan.. kerana telah dibawa lari. Lalu pakcik tu pun pergi kepada Fairus dan memeriksa jantung dan nadi si Fairus.. “Uihh nampaknye idup lagi budak ni..”

Tapi alangkah terkejutnya pakcik itu apabila mendapati kepala Fairus sudah terpusing 180 darjah. dan tanpa bertanya dan berpikir ape-ape pakcik tu pon terus membetulkan semula kepala Fairus dengan menghentap balik ke 180 darjah.. tibe-tibe pakcik itu mendapati Fairus tidak bernafas lagi.. Rupe-rupenye.. korang nak tau? Fairus memakai jeket kulitnye terbalik.. so memang la kepala die cam pusing ke belakang..

Maka dengan tidak bersalahnya Fairus mati di tangan pakcik tersebut..

 

Moral citer nie: jangan pakai jaket terbalik… itu jer..he…he…he…

Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: