Dah la bodoh.. sombong pulak tu…


Dua orang pemuda sedang menikmati makanan di sebuah Restoran, kerana menghadiri seminar Kebudayaan. Seorang Pemuda Bandar dan seorang wakil dari Pemuda orang Asli. Mari kita ikuti perbualan antara Pemuda Bandar dan Pemuda Orang Asli ini.
P.Asli : Orang Bandar kebanyakan semuanya pengotor!
P.Bandar : Eh ! kenapa pulak?P.Asli : Yelah,1.orang bandar suka makan ayam kg, ayam kg suka makan taik manusia, 2. orang bandar suka makan lembu, lembu suka makan rumput yang tumbuh merata-rata bercampur dengan segala macam najis dan dipijak-pijak manusia. tengok kita Orang asli, makan semua jenis yang ‘terbang’ sahaja. jadi, kebersihannya terjamin. Contohnya; Orang Asli suka makan monyet, monyet makan buah-buahan,Orang Asli suka makan Tupai, Tupai makan buah-buahan, Orang Asli suka makan burung, Burung pun suka makan buah-buahan.

P.Bandar : Panas jugak rasa hati ni. Lalu berfikir macamana nak kenakan Pemuda Asli yg angkuh itu.

Lalu Pemuda Bandar pun bertanya,”Oh! orang-orang awak suka makan jenis yg ‘terbang’ ajelah ye..? Kalau macam tu ‘HELIKOPTER’ makan tak?”.

P.Asli : Terbang tak?

P.Bandar : Oh terbang….

P.Asli : Makan sikit-sikit!

Moral of the story : Kalau dah bodoh jangan sombong.

 

Awek’sku sorang…..

Seorang wanita telah mengajak teman lelakinya ke rumahnya supaya dapat berdua-duaan di malam minggu. Jadi teman lelakinya bersetuju.Tau-tau saja lah apa yang dia orang buat di malam minggu tu berdua-duaan di dalam bilik wanita tu….. kira malam minggu tu milik dia oranglah.Selepas selesai melakukan adengan yang di censoredkan, si lelaki ni pun berehat sambil mengambil rokoknya tapi mancis takder.Bertanyalah si lelaki ni kepada teman wanitanya;

“Darling! ada mancis tak?”.

“Ada kat dalam laci sebelah katil tu”, jawab si wanita tu.

Masa buka laci tu,terpandanglah si lelaki tu sebuah potret lelaki di dalam laci tu. Bertanyalah si lelaki tu pada teman wanitanya;

“Gambar siapa ni yang? Gambar suami sayang ker?” “Bukan” jawab si wanita tu.

“Kalau bukan gambar suami sayang, gambar tunang sayang ker?”,

“Bukan jugak” jawab wanita tu lagi.

“Kalau bukan jugak, habis gambar ni gambar siapa?” tanya si lelaki tu untuk mendapat penjelasan lanjut

“Yanggg! Gambar tu adalah gambar saya sebelum saya menjalani pembedahan jantina” jawab si wanita tu dengan penuh manja.

AAAaaaa?

Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: