makcik “bermisai”?


Ada sorang makcik ni berumur 40++. dia naik bas ekspres dari kl ke perlis. tgh perjalanan dia nak berhajat kecil. ‘alamak! leceh betullah. tadi masa berhenti tadi tak nak kencing. adohh… malu pulak leh nak suruh drebar tu berenti’ kata mak cik ni. Makcik ni duduk belakang sekali. Pas tuh pulak org tak ramai maklumlah … hari isnin, org keje. makcik ni pon balik sbb emergency.

‘macam mana nak buat ni’ mak cik ni ada idea. Kat tingkap bas kan ade tingkap kecik. Pas tuh bas tuh berlangsir. ‘alahh kencing je lah ikut tingkap ni’-hajatnya lepas dgn jayanya…

pas tuh air tuh terpercik sikit2 kat sorang mat motor ni. Mamat ni pun angin lah.’kurang hajar!!!’ Mamat ni pon beri arahan berenti kat drebar bas. Then mamat ni pon naik dlm bas dan menjerit.’sapa yg #@#@##@%&^ ludah kat luar tadi hahhh!!!! baik korang mengaku!!!’

Makcik ni rasa bersalah dan nak minta maaf. dia pon berdiri. ‘makcik ni apahal bgn!! duduk!!!’ jerit laki ni. ‘cepat!! ngakulah!!!’ kata laki ni. Makcik ni bgn lagi dia kata ‘sebenarnya nak…’ lepas tu terus dipotong percakapan makcik tuh ‘ ‘makcik diam!’kata laki tu ‘saya tau org yg ludah tuh lelaki sbb saya nampak mulut ngan misai dia’ jerit laki ni.

then takde sorang pun ngaku. laki ni cek tiap lelaki kat bas tuh. pelik!?!? tak de yg bermisai. dia pun turun dari bas dgn perasaan hairan+marah dan terus blah.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: