Cerita Lawak : Crite-crite best


Cerita 1
Dalam hujan lebat, malam gelap gulita, jalan tidak
berapa nampak, aku cari jalan mudah follow kereta depan, tiba-tiba
kereta itu emergency brake, aku sondol belakang keretanya. Aku
turun dalam hujan lebat dan marah pemandu itu kerana berhenti
mengejut, tapi dia nampak kehairanan kerana aku marah dia dalam
garaj kereta rumahnya.

Cerita 2
Dua ekor anjing telah terperangkap di sebuah pulau
dan ingin berenang menuju ke seberang. Untuk sampai ke
seberang ia memerlukan stamina yang cukup. Anjing A pun training
habis-habisan, anjing B relaks je. Tiba masanya kedua-duanya pun menyeberang
dan anjing B sampai awal daripada A, malahan sempat makan lagi.
Anjing A tak puas hati, tapi anjing B kata,”Ala… releks le, aku
ni kan anjing laut.”

Cerita 3
Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk
menghantar surat. Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan
surat ke dalam tong berwarna merah.”Atok buat apa tu?” “Atok bagi
surat kat kawan atok, cu!”jawap atoknya. Cucunya bertanya lagi,”Apa
******* sangat kawan atok duduk dalam tong merah tu?”


Cerita 4

Seorang makcik nak beli tembikai merah, penjual
menjamin tembikai yang dijualnya berwarna merah, tetapi bila tembikai
tersebut berada di tangan makcik, tiba-tiba ianya terlepas, jatuh
dan berwarna sedikit keputihan, takut di panggil penipu, si
penjual pun berkata,”Eh! Tadi merah, pasal jatuhla, dia takut
terus jadi pucat dan putih.”

Makcik tu pun baling tembikai tu kat muka si penjual tu.

Cerita 5
Sebuah helikopter yang membawa seorang juruterbang
berserta 2 orang kenamaan telah jatuh terhempas. Juruterbang itu
terselamat tetapi alfatihah buat 2 orang kenamaan itu. Apabila sedar
dari koma, juruterbang itu telah disoalsiasat oleh pihak
polis,”Cuba awak ceritakan apa yang telah terjadi untuk memudahkan
siasatan kami.”

“Mmmmm… entahlah tapi pada ketinggian 30,000 meter
tiba-tiba saya terasa sejuk sangat. Jadi saya telah matikan kipas
Helikopter tu….”

Cerita 6
ketika saya baru masuk ke lift, sorang wanita masuk
dan menekan butang 2 dan kemudian butang 4, manakala saya
lak menekan butang 18 untuk ke tingkat 18. lift pun naik la
dan berhenti di tingkat 2, tp wanita tue tak keluar. kemudian lift
berhenti pulak di tingkat 4, tp wanita tue pun tak keluar juga
dan lift pun mula naik. maka bertanyalah saya pd wanita tue, “akak(sbb
nampak cam tua dr saya) dah terlepas tingkat yg akak nak naik..”
“ooo.. saya nak ke tingkat 24″, jawabnya selamba..”tp td akak tekan
butang 2 dan 4” tanya saya lagi tak puas ati.. “astaga!!! nilah
akibatnya kalau terlalu lama bekerja dgn kalkulator”sambil menggaru
kepala…

Cerita 7
Seorang eksekutif muda dengan penuh semangat
bercerita pada temannya tentang kehebatan komputer yang baru
dimilikinya. “Bayangkan ! komputer saya ini setiap hari mampu
menyelesaikan setengah dari pekerjaan saya”. “Lho … kenapa kamu
tidak membeli dua komputer” sahut temannya.

Cerita 8
Jake sedang berbaring di tempat tidur kerana uzur..
hanya tunggu masa hilang nyawa. Isterinya, Susan berada di
sampingnya. Susan memegang tangan yang lemah dan tangisan air mata
keluar dari matanya. Ketika Susan berdoa, ia memandang isterinya
dan bibir yang pucat mulai berkata secara perlahan. “Susan,
isteriku,” ia berbisik. “Suamiku, jangan berbicara, berehatlah.”
“Susan, saya harus mengakui sesuatu,” ia berkata dengan lemah.
“Tidak ada yang perlu di akui,” jawab Susan dengan bersedih.
“Semuanya baik-baik saja, tidurlah,” kata isterinya sambil menangis.
“Tidak saya ingin mati dengan damai. Susan, saya telah berlaku curang
dengan kakakmu, teman baikmu, dan ibumu.” “Saya tahu… ,” jawabnya.
“Kerana itulah saya meracuni kamu… ”

Cerita 9
Pada suatu ari, ada sorang anak dimarahi bapanya
kerna tak lulus exam.. dalam report kad semuanya merah2 belaka.. jd,bapanya membanding2kan anaknya dengan anak jirannya yang
cerdik dan pandai… bapa : “kamu tak penah belajar ke? lihat
anak jiran sebelah, report card dia tak de pun merah2. dia anak
yg cerdik..tak macam kamu, malas betull.. ” kerana kesal
dibanding2 si anak menjawab: “yelaaaa bapa… anak jiran sebelah kan
bapanya cerdik…..” bapa : ??

Cerita 10
Dua orang sahabat baik pergi ke sebuah kedai makanan
segera untuk memesan minuman ringan. setelah pesanan sampai,
mereka masing2 keluarkan roti sandwich dan mula untuk makan.
pemilik kedai yg dari tadi asyik memerhatikan tingkah laku mereka terus
menuju ke arah mereka dan seraya berkata, “Maaf en, anda tidak
dibenarkan memakan sandwich Anda sendiri di sini!”.. maka dua org
sahabat itu perpandangan, sesama mengangkat bahu dan mula
menukar sandwich memasing…

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

%d bloggers like this: