Gambar Bunga Bakawali yang jarang dilihat, hanya kembang tepat 12:00 tengah malam selama 3 jam


bunga-bakawali1

bunga-bakawali2

bunga-bakawali3

bunga-bakawali4

bunga-bakawali5

bunga-bakawali6

Tags: ,

7 responses to “Gambar Bunga Bakawali yang jarang dilihat, hanya kembang tepat 12:00 tengah malam selama 3 jam”

  1. eden says :

    Akum, Hari ini bunga bakawali telah kembang dan saya dan anak saya menunggu dari mula hingga akhir sungguh mekar dan bau harum

  2. eily says :

    salam…
    saya dapat tgk bunga bakawali ni kembang 2 malam berturut2… 7 dan 8 oktober 2010

  3. acu81 says :

    malam ni bunga bakawali tengah berkembang kat umah mak saya. rasa teruja nak balik kampung…

  4. shafie says :

    Saya pun ada ambil gambar bunga ini di halaman rumah pada 27 Oct 2008…. memang cantik.
    Ianya berkembang pada pukul 10 malam.
    Ciptaan & anugerah dari tuhan untuk insannya…. hayatilah keindahan & keagungan ciptaan dari Nya.

  5. riqsurya says :

    Saya juga Bunga Wijaya Kusuma di depan halaman rumah … moment berharga yg harus diabadikan🙂

  6. gonorose says :

    ko persis dengan bunga wijaya kusuma yah….
    Umurnya hanya 3 jam dan berkembang hanya jam 12 malam
    model batang, daun dan bentuknya juga sama , hanya bungannya saja yang berbeda

  7. Azam says :

    Saya pun pernah tengok bunga ni. Baunya agak wangi dan memang ia hanya berbunga pada tengah malam.

Leave a Reply

