Archive | Wednesday, 21 May, 2008

Definasi Closing!


Ramai orang suka berkata “tadi aku closed 2 platinum”…. “semalam aku closed 4 orang sekaligus”…. “tadi aku closed 2 silver 4 bronze….”

Tapi mereka baru isi borang dan belum buat pembayaran atau Cuma bayar deposit sahaja….

Bagi saya…. selagi tak key-in nama orang itu dalam sistem dan perkataan “registration successful” tak tertera maka ianya belum lagi boleh dipanggil closing!!

Ada banyak perkara boleh berlaku.. ada yang berubah fikiran, ada yang tak angkat telefon dan sebagainya…

Moral of the story.. jangan rasa “happy” atau over confident just kerana mereka dah setuju dan isi borang walau bayar deposit sekalipun.. kerana selagi tak key in dalam sistem apa apa saja boleh berlaku… termasuk prospek tersebut masuk di bawah orang lain yang bukan dalam jaringan kita!!!

Setelah perkataan “registration successful” tertera barulah anda kata… “aku baru closed satu platinum”…!!